BONS TRACTES CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE.
Intervención de Arte Urbano. Picanya, Valencia. 2016-2017.
"BONS TRACTES CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE."[1]
Urban Art Intervention. Picanya, Valencia. 2016-2017.
"BONS TRACTES CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE."[1]
Urban Art Intervention. Picanya, Valencia. 2016-2017.
Avd. Primavera. Picanya, Valencia.
Car park of the CONSUM supermarket.
Avd. Primavera. Picanya, Valencia.
Intervención de Arte Urbano, con palabras de buenos tratos, con el objetivo de reivindicar el valor de la igualdad como fundamento de la promoción social de la mujer.
Las intervenciones pretenden transmitir la idea y la vivencia de la igualdad para que llegue a nuestra sociedad.
Urban Art intervention, with well-mannered words, with the objective of revindicating the value of equality as the foundation of the social advancement of women.
The interventions aim to transmit the idea and the life lesson of equality so that it reaches our society.
Patio de la Casa de la Cultura-Centre Formació de Persones Adultes.
Picanya, Valencia.
Picanya, Valencia.
Muro Mercat Municipal.
Picanya, Valencia.
"Muro Mercat Municipal."
Picanya, Valencia.
"Muro Mercat Municipal."
Picanya, Valencia.
DESMUNTANT L'AMOR ROMÀNTIC
Campanya Municipal de prevenció de les violències masclistes
DES-HABITADO
Intervención audiovisual. Logroño. La Rioja. 2011
DES-HABITADO[1]
Audiovisual intervention. Logroño. La Rioja. 2011
Audiovisual intervention. Logroño. La Rioja. 2011
Se trata de una reutilización de espacios. Nuestra intervención consiste en reactivar una casa abandonada; insuflar vida a un espacio olvidado y en desuso. A través de una instalación audiovisual, pretendemos evocar la identidad y cotidianeidad riojana.
La intervención artística (una obra de Diana Kharis, Elena Escura, Nerea S. Lorences y Mª José Planells).
La intervención artística (una obra de Diana Kharis, Elena Escura, Nerea S. Lorences y Mª José Planells).
A video installation that explores the role of the aquatic environment and the diverse processes of life, malnutrition and flooding linked to it.
This addresses a re-use of spaces. Our intervention consists of reviving an abandoned house; insufflating life into a forgotten and disused space. Through an audiovisual installation, we aim to evoke the Riojan identity and daily life.
The artistic intervention (a work by Diana Kharis, Elena Escura, Nerea S. Lorences and Mª José Planells).
Inundación, 3'29''
Vida, 2'26''
Desnutrición, 3'55''
Vídeos monocanal, audio.
Inundación,[1] 3'29"
Vida, 2'26"
Desnutrición, 3'55"
Single-channel videos, audio.
[1] "Flooding, 3'29" / Life, 2'26" / Malnutrition,
3'55".
VACIANDO-SE
Acción. Las Palmas de Gran Canaria. 2010.
VACIANDO-SE[1]
Action. Las Palmas de Gran Canaria. 2010.
Acción-investigación artística VACIANDO-SÉHospital San Martín de Las Palmas de Gran Canaria, 6 Febrero 2010.
Acción desarrollada por el colectivo de mujeres limpiARTE.
Vídeo co-producido con el Centro Atlántico de Arte Moderno-CAAM, exhibido en el CanariasMediaFest'10.
http://espacioguia.blogspot.com
Artistic action-investigation VACIANDO-SÉ
San Martín de Las Palmas de Gran Canaria hospital, 6 February 2010.
Action carried out by the women's collective limpiARTE.[1]
Video co-produced with the Centro Atlántico de Arte Moderno[2]-CAAM, exhibited in the CanariasMediaFest'10.
http://espacioguia.blogspot.com
[1] This appears to be word play merging the word "limpiar," or
"to clean" and the word "arte," or "art."
[2] "Atlantic Centre of Modern Art."
¿QUÉ ES VACIANDO-SÉ?
Formalmente se describe como una acción colectiva de mujeres para limpiar, sin más propósito que experimentar dicha acción como un proceso artístico y vivencial, un acto consciente y autónomo. Y en paralelo, registrar en vídeo la acción.
La acción propuesta parte de algunas consideraciones que no condicionan, ni agotan, ni determinan de antemano la experiencia; tales como ser una acción no-artificiosa (vinculada a lo cotidiano, doméstico, común y sencillo), útil (colaborativa y generosa), procesual (experiencial, efímera y continuada) y no-invasiva (resta más que suma, ya que no añade, altera o manipula ninguna realidad objetual sustancial).
La acción reúne a un grupo interdisciplinar de mujeres (Bellas Artes, Derecho, Arquitectura, Biología, Gestión Cultural, Comunicación Audiovisual, Bachillerato o Diseño Industrial) y diverso en procedencia geográfica (Madrid, Gran Canaria, Valencia, Bilbao, Barcelona), ocupación (práctica artística, docencia, gestión pública o empresarial) y edad.
El nexo común del grupo es su pertenencia a la Asociación Cultural Red EspacioGuía y su compromiso en investigar, experimentar, proponer y difundir prácticas de “creatividad social y desarrollo local sostenible”. Este grupo, que es una célula activa de la Asociación, constituye el colectivo “LimpiARTE”, dedicado a la realización de limpiezas conscientes en los espacios de la cultura y el arte.
The proposed action sets off from some considerations that do not condition, exhaust, or determine the experience pre-emptively; such as how to be an action without pretense (connected to the quotidian, domestic, common and simple), useful (collaborative and generous), procedural (experiential, ephemeral and continuous) and non-invasive (it remains more than its sum, because it does not add, alter or manipulate any "readymade," substantive reality).
El nexo común del grupo es su pertenencia a la Asociación Cultural Red EspacioGuía y su compromiso en investigar, experimentar, proponer y difundir prácticas de “creatividad social y desarrollo local sostenible”. Este grupo, que es una célula activa de la Asociación, constituye el colectivo “LimpiARTE”, dedicado a la realización de limpiezas conscientes en los espacios de la cultura y el arte.
WHAT IS VACIANDO-SÉ?
It is formally described as a collective women's action to clean, without more purpose than to experience said action as an artistic and experiential process, a conscious and autonomous act. And in parallel, to video-record the action.The proposed action sets off from some considerations that do not condition, exhaust, or determine the experience pre-emptively; such as how to be an action without pretense (connected to the quotidian, domestic, common and simple), useful (collaborative and generous), procedural (experiential, ephemeral and continuous) and non-invasive (it remains more than its sum, because it does not add, alter or manipulate any "readymade," substantive reality).
The action brings together an interdisciplinary group of women (Fine Arts, Law, Architecture, Biology, Cultural Management, Audiovisual Communication, Baccalaureate or Industrial Design) and diverse in geographic origin (Madrid, Gran Canaria, Valencia, Bilbao, Barcelona), occupation (artistic practice, teaching, public or business management) and age.
The common nexus of the group is its belonging to the Red EspacioGuía[1] Cultural Association and its commitment to investigate, experiment, propose and disseminate practices of “social creativity and local, sustainable development”. This group, which is an active cell of the Association, constitutes the “LimpiARTE” collective, dedicated to the realisation of conscious cleanings in the spaces of culture and art.
El espacio está compuesto por metáforas que simbolizan elementos naturales. Una naturaleza no presente.
The common nexus of the group is its belonging to the Red EspacioGuía[1] Cultural Association and its commitment to investigate, experiment, propose and disseminate practices of “social creativity and local, sustainable development”. This group, which is an active cell of the Association, constitutes the “LimpiARTE” collective, dedicated to the realisation of conscious cleanings in the spaces of culture and art.
CONCEPTUAL NATURE
Proyecto en colaboración con Yoyocreativo
Dimensiones 60m2
Es una mirada positiva del futuro que nos envolverá, como consecuencia o resultado del agotamiento del Planeta.
El modernismo, el art deco… fueron movimientos que pretendían; en cierta manera, suplir con representaciones naturales la naturaleza ausente en las ciudades.
La historia se repite pero con una abstracción diferente:
La vegetación es de papel, las sombras y el movimiento de los brotes, el aire los esculpe y el tiempo moldea y presenta la realidad del paisaje.
La luz o sus sombras son la imagen latente de la naturaleza.
The space is composed of metaphors that symbolize natural elements. A nature that is not present.
It is a positive look of the future that will surround us, as a consequence or result of the depletion of the Planet.
Modernism, art deco . . . were movements that expected; in a certain way, to supplant with natural representations the nature absent in the cities.
History repeats itself but with a different surrounding:
The vegetation is of paper, the shadows and the movement of the shoots, the air sculpts them and time moulds and presents the reality of the landscape.
The light or its shadows are the latent image of nature.